مقامات آمریکایی تعداد نهایی اجسادی که نیروهای امدادی توانستند از زیر آوارهای ساختمان فلوریدا خارج کنند را اعلام کردند.

اعلام آمار نهایی قربانیان حادثه فرو ریختن ساختمان در فلوریدا

قدس آنلاین: مقامات آمریکایی اعلام کردند پس از گذشت حدود یک ماه از حادثه فرو ریختن ساختمان مسکونی ۱۲ طبقه در شهر میامی ایالت فلوریدا آن‌ها توانستند تنها ۹۸ جسد متعلق به ساکنان ساختمان را از زیر آوارها بیرون بکشند.

بر این اساس، مسئولان امداد و نجات ایالت فلوریدا در بیانیه‌ای اعلام کردند: در نهایت برای پاکسازی محل حادثه آوارهای ساختمان به محلی دیگر در میامی منتقل شد و پس از جستجوهای نهایی که طی چند روز گذشته صورت گرفت آمار نهایی ۹۸ جسد اعلام می‌شود.

آلن کامینسکی، رییس آتش نشانی فلوریدا در این باره گفت: پس از بررسی‌های نهایی هیچ مدرکی دال بر احتمال زنده بودن فردی در زیر آوارها پیدا نشد، برای همین مسئولان پایان عملیات جستجو را اعلام کردند.

وی ادامه داد: نیروهای امدادی هفته‌ها تلاش کردند علی رغم خطرات بالقوه‌ای که هنوز در آوارهای این ساختمان وجود داشت و نیز شرایط ناگوار آب و هوایی تمام اجساد را از زیر آوارها بیرون بکشند، ولی در نهایت تنها موفق شدند شماری از آن‌ها را خارج کرده و تحویل خانواده هایشان بدهند.

دانیلا لوین کاوا، شهردار فلوریدا نیز در این باره اظهار کرد: طی ۳۳ روز گذشته از زمان اتفاق افتادن این حادثه نیروهای امدادی با تمام توان خود تلاش کردند تمام اجساد را از زیر آوارها بیرون بکشند، ولی به دلیل شدت حادثه و خطرات زیاد آوارها در نهایت ۹۸ جسد خارج شد. نیروهای امدادی در شیفت‌های ۱۲ ساعته در این مدت فعالیت کردند و فشار روحی سنگینی بر آن‌ها تحمیل شد.

۳۳ روز از حادثه ریزش ساختمان ۱۲ طبقه مسکونی در ساحل میانی در فلوریدا می‌گذرد. طبق گفته مقامات آمریکایی نزدیک به ۱۷۰ نفر در روز حادثه در این ساختمان حضور داشتند. پس از هفته‌ها جستجو در بقایا و آوارهای این ساختمان در نهایت نیروهای امداد و نجات آمریکا اعلام کردند از این تعداد تنها ۹۸ جسد را توانسته اند از زیر آوارها خارج و تحویل خانواده هایشان دهند.

آن‌ها همچنین در چند روز گذشته اعلام کردند از آنجایی که نشانه‌ای از زنده ماندن فردی از ساکنان در زیر بقایای ساختمان فرو ریخته دیده نمی‌شود به عملیات جستجو پایان می‌دهند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.